W ostatnim czasie kiedy gramy w topowe produkcje ciężko uniknąć poczucia, że zrobiło by się coś lepiej. Każdy z nas widzi pewne tendencje w branży gier i nie każda z nich jest dobra dla graczy. Zapominamy wtedy, że mamy do czynienia z biznesem. I właśnie to co wydaje się nam jednym z grzechów producentów jest elementem bycia Deweloperem. Zapraszam do „poradnika” w którym wymienię to co musi być waszym konikiem aby być najlepszym na rynku (albo najbogatszym znienawidzonym przez graczy) gigantem.

To tak na początek

Paradox i miasto tysiąca DLC

Podstawą dobrego biznesu jest to, aby ludzie wracali po to co oferujesz. W przypadku gier jest to o tyle ciężkie, że kiedy wydamy swoje dzieło życia, nie zarobimy na nim dwukrotnie. Z pomocą przychodzą słynne DLC, czyli nowa zawartość do produktu który już kupiliśmy. Zazwyczaj są to małe ulepszenia mechaniki bądź też nowe mapy czy bronie. Dość ciekawą praktyką której nie polecamy (polecamy jeśli chcesz zarobić dużo pieniędzy, ale nie dbasz o graczy) jest sprzedawanie DLC do DLC. I nie jest to żart ale realna rada, która przysporzy wam wiele nowych środków na tworzenie kolejnych DLC. Alternatywą jest słynna Szwedzka metoda zwana Många tillägg. Jej głównym założeniem jest tworzenie takiej palety dodatków, aby każdy mógł z nich wybrać to co go interesuje. Dobrym przykładem jest studio Paradox Interactive którego wszystkie dodatki do Europa Universal IV kosztują 1 307 zł i 72 grosze (według cen na stemie).

Macie już hamster DLC ? Nie?! To na co czekacie.

Twórz to samo i zmieniaj cyferki.

Kolejną ważną zasadą którą musicie się kierować aby odnieść sukces, jest wtórne tworzenie produkcji. Inwestujecie miliony w silnik graficzny, mechanikę a co najważniejsze w pomysł na produkcję po to aby za dwa lata powtórzyć cały proces ? Właśnie, dlatego najlepiej stworzyć grę która będzie waszym, Crème de la crème a następnie dzięki kilku kosmetycznym zmianą wydawać kontynuacje. Oczywiście raz na jakiś czas zdarzy się wam przekombinować z ulepszeniami i fani (Ci z forsą w portfelach) powiedzą , że to przełom w serii. Jednak dobrze wiemy, że przełamywać trzeba słupki sprzedażowe i w następnej części zrobimy sobie wakacje od innowacyjności. Ale czy to oznacza brak DLC ? Absolutnie nie.

Podobno w 18 przeniesiemy się na Bliski Wschód. Już nie mogę się doczekać !

Glicze Naprawicie

Nie wyrabiasz się ze swoja produkcją a zainteresowanie fanów spada ? Jedynym ratunkiem jest wypuszczenie produkcji, taką jaką gracze muszą pokochać (albo i nie ). Ważne aby w dniu premiery sprzedać wystarczającą ilość kopii, która zapewni nam finansowanie prac nad łatkami. Albo jeśli ku naszemu zdziwieniu sprzedaż będzie dalej rosła, to warto wydać je na dodatkową kampanię marketingową. Jedyną wadą tego rozwiązania jest fakt, że gracze będą mieć problemy z optymalizacją, albo na kilku mapach tekstury nie wczytają się prawidłowo. Po wydaniu możemy naprawiać te błędy ile tylko chcemy, a przynajmniej zapewnimy trochę zabawy w trakcie rozgrywki.

Nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili 

Mikropłatności, wielkie zyski

A co jeśli chcemy zarabiać nawet kiedy śpimy ? Wtedy z pomocą przychodzi Święty Gral każdego dewelopera. Płatności wewnątrz gry. Bo kto by nie chciał odblokować konkretną zawartość, w kilka minut zamiast grać dziesiątki godzin,albo i lat ? Aby urozmaicić zabawę w mikropłatności naszym graczom, warto wymyślić sposób w jaki się to odbywa. Dodajemy różnego rodzaju skrzynki, albo koła do losowania. Dzięki temu mamy cały aspekt gry złożony z tej jakże ciekawej rozgrywki. A kiedy gracz zakupi już każdą postać i każdą broń i będzie mógł pokonać każdego kto nie wydał nawet złotówki, wtedy warto zaoferować mu dobre i konkretne DLC. Bo dobry deweloper zawsze dba o swoich fanów.

Przepis na sukces

Mamy nadzieję, że nasz poradnik będzie skuteczny, kiedy podejmiecie decyzję by budować swoje studio. Każdą poradę możecie dostosowywać do swoich przyszłych produkcji, jednak dzięki ich uniwersalności znajdą zastosowanie praktycznie wszędzie. Aby otrzymać więcej porad zachęcamy do zakupu DLC do poradnika, pod tytułem „Trzy DLC za podstawką”.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.